Покоління Z – це люди, які народилися з 1995 по 2009 рік. Їхня головна особливість в тому, що вони стали першим поколінням, яке виховувалася в період, коли цифрові продукти активно інтегрувалися в повсякденне життя. Це покоління відрізняється від попередніх тим, що вони готові до постійних змін. Це відповідно впливає і на їхні кар’єрні очікування. Дослідження показують, що 73 % представників покоління Z вважають, що постійне навчання важливе для їхньої кар’єри. Те, що вони росли в часи великих технологічних змін, навчило їх швидко адаптуватися до змін, максимально використовуючи власну кмітливість. В сьогоденні, де процеси автоматизуються і все більшу частку завдань починає виконувати штучний інтелект, це дуже важлива навичка. Вона дозволить представникам покоління Z швидко адаптуватися до змін через 5-15-25 років і знайти своє місце на тогочасному ринку праці.
Кожне з поколінь в залежності від умов, в яких воно виховувалося, має і відповідні сфери інтересів. Найчастіше представники покоління Z вивчають менеджмент бізнесу, психологічні науки та педагогіку. На противагу їм покоління Y більше надавало перевагу підприємництву, маркетингу, міжнародним дослідженням та журналістиці. Ці покоління також значно відрізняються і тими навичками, які в них найкраще розвинені. Зокрема молодь покоління Z має дуже розвинені навички роботи з різними видами техніки, онлайн пошуку, жагу до розробки інновацій та підприємництва.
Досвідчені менеджери, педагоги та керівники HR відділів переконані, що розуміння відмінностей між поколіннями допомагає як представникам покоління, так і викладачам й роботодавцям.
1. Глобалізація та розмиття кордонів як перешкод для спільної діяльності.
2. Вміння працювати в команді, в тому числі в команді, яка розкидана по різних країнах світу (див. п. 1)
3. Покоління Z тісно взаємодіятиме з різноманітними технологічними новинками. Це відповідно вимагатиме від них бути гнучкими до змін та готовими до інновацій.
4. Швидкі зміни впливатимуть відповідно і на формат навчання цього покоління. Представники Z надають перевагу нетрадиційним методам освіти і більше часу приділяють самостійному навчанню. Це відповідно впливає не лише на те, як організувати навчальний процес в університеті, а й на те, як працювати корпоративним відділам навчання й розвитку персоналу. Вони мають змінювати стандартні способи навчання, якщо хочуть бачити серед своїх співробітників представників Z.
Таким чином, ми бачимо, що технології є рушієм сучасних змін і тим, що впливає на особистість під час її формування. Розуміння цього для викладачів та роботодавців допомагає ефективніше взаємодіяти з поколінням Z. Усвідомлення різниці між собою та іншими поколіннями допомагає представникам покоління Z ефективніше адаптуватися до змін та гармонійно будувати свою кар’єру.
Дізнавайтесь про освіту за кордоном українською мовою
Перейти на UA версію сайту?