Покоління Z: загрози та перспективи покоління


							альт Корисно знати: Вища освіта

Покоління Z – це люди, які народилися з 1995 по 2009 рік. Їхня головна особливість в тому, що вони стали першим поколінням, яке виховувалася в період, коли цифрові продукти активно інтегрувалися в повсякденне життя. Це покоління відрізняється від попередніх тим, що вони готові до постійних змін. Це відповідно впливає і на їхні кар’єрні очікування. Дослідження показують, що 73 % представників покоління Z вважають, що постійне навчання важливе для їхньої кар’єри. Те, що вони росли в часи великих технологічних змін, навчило їх швидко адаптуватися до змін, максимально використовуючи власну кмітливість. В сьогоденні, де процеси автоматизуються і все більшу частку завдань починає виконувати штучний інтелект, це дуже важлива навичка. Вона дозволить представникам покоління Z швидко адаптуватися до змін через 5-15-25 років і знайти своє місце на тогочасному ринку праці.

Що говорить статистика про покоління Z?

  • Представники Z розуміють, що професії та робочі місця змінюються саме через вплив технологій. За даними дослідження LinkedIn, 59 % представників покоління Z вважають, що їхні професії значно зміняться протягом наступних 20 років.
  • Покоління Z має глибоке розуміння, як технології змінюють повсякденне життя та роботу. Це відповідно впливає і на те, що вони думають про зв'язок роботи з новітніми технологіями. 80% учасників опитування Dell заявили, що вони прагнуть працювати з передовими технологіями. 91% заявили, що технології будуть впливати на вибір роботи серед аналогічних пропозицій про працевлаштування. 80% заявили, що вони вважають, що технології і автоматизація створять більш справедливе робоче середовище.
  • Покоління Z, на відміну від представників інших поколінь, починають постійну трудову діяльність з меншою кількістю непрофесійного досвіду. Зокрема за даними Wharton/UPenn 19 % дітей у віці від 15 до 17 років в 2018 році повідомили, що вони працювали протягом попереднього календарного року. У міленіалів (1981-1995) цей показник був значно вищим – 30 %, а у бебі-бумерів (144-1964 р.) – взагалі 48 %.
  • 65 % представників покоління Z вважають, що зарплата важлива при виборі роботи. Це значно вище, ніж вважають міленіали. Останні дбають більше про work-life баланс (Vision Critical).
  • 88 % представників покоління Z оптимістичні щодо свого особистого майбутнього. (Vision Critical)
  • 55 % представників покоління Z використовують свої смартфони 5 годин на день, а понад чверть (26 %) – 10 і більше годин. (CGK)

Кожне з поколінь в залежності від умов, в яких воно виховувалося, має і відповідні сфери інтересів. Найчастіше представники покоління Z вивчають менеджмент бізнесу, психологічні науки та педагогіку. На противагу їм покоління Y більше надавало перевагу підприємництву, маркетингу, міжнародним дослідженням та журналістиці. Ці покоління також значно відрізняються і тими навичками, які в них найкраще розвинені. Зокрема молодь покоління Z має дуже розвинені навички роботи з різними видами техніки, онлайн пошуку, жагу до розробки інновацій та підприємництва.

Досвідчені менеджери, педагоги та керівники HR відділів переконані, що розуміння відмінностей між поколіннями допомагає як представникам покоління, так і викладачам й роботодавцям.

В яких умовах працюватиме та навчатиметься покоління Z?

1. Глобалізація та розмиття кордонів як перешкод для спільної діяльності.

2. Вміння працювати в команді, в тому числі в команді, яка розкидана по різних країнах світу (див. п. 1)

3. Покоління Z тісно взаємодіятиме з різноманітними технологічними новинками. Це відповідно вимагатиме від них бути гнучкими до змін та готовими до інновацій.

4. Швидкі зміни впливатимуть відповідно і на формат навчання цього покоління. Представники Z надають перевагу нетрадиційним методам освіти і більше часу приділяють самостійному навчанню. Це відповідно впливає не лише на те, як організувати навчальний процес в університеті, а й на те, як працювати корпоративним відділам навчання й розвитку персоналу. Вони мають змінювати стандартні способи навчання, якщо хочуть бачити серед своїх співробітників представників Z.

Таким чином, ми бачимо, що технології є рушієм сучасних змін і тим, що впливає на особистість під час її формування. Розуміння цього для викладачів та роботодавців допомагає ефективніше взаємодіяти з поколінням Z. Усвідомлення різниці між собою та іншими поколіннями допомагає представникам покоління Z ефективніше адаптуватися до змін та гармонійно будувати свою кар’єру.

Підписатися на новини