Поняття «комунікації» можна сприймати як процес взаємодії між людьми, коли одні люди передають іншим сигнали з певним змістом і емоційним забарвленням. Також ми можемо розуміти цей термін як академічну спеціальність. В такій ситуації комунікація пропонує універсальний набір навичок, що готують випускників до різних професій у багатьох галузях: бізнес, реклама, ЗМІ та зв'язків з громадськістю. На цьому значенні терміна ми і зупинимося.
Працюючи в цій сфері, ви постійно будете взаємодіяти з різними людьми. Уміння знайти підхід до кожного — основа вашого успіху в професії.
Вчитель, який звертається до групи студентів, або урядовий чиновник, який звертається до виборців — більшість рівнів комунікації залежать від ефективних публічних виступів. У цьому питанні важливо не тільки сам факт, як людина говорить, а й мова її тіла, вміння побудувати успішну стратегію виступу і надати переконливі аргументи.
Письмове спілкування є ще одним важливим компонентом ефективної комунікації. Фахівці з комунікацій вчаться організовувати і представляти свої ідеї в письмовій формі, розвиваючи навички, необхідні для успіху в усіх видах письмового спілкування.
Проблеми часто виникають через неефективну комунікацію або непорозуміння. Комунікаційні дослідження вивчають фактори, які можуть призвести до проблем, і створення стратегій їх усунення. Фахівці з комунікацій також вивчають роль інформації у розв'язанні проблем і визначають стратегію боротьби з дезінформацією і непорозумінням.
Оскільки комунікація залежить від інформації, здатність аналізувати різні типи інформації та робити висновки грає важливу роль для професіоналів у сфері комунікацій, які повинні досліджувати вміст повідомлень і способи їх передачі.
Ця предметна область дуже масштабна, тому випускники академічних програм зі спеціалізацією в комунікаціях можуть працювати в таких сферах діяльності:
Фахівці зі зв'язків з громадськістю націлені на управління публічним іміджем людини або організації. Отже, вони повинні володіти відмінними усними та письмовими навичками спілкування і теоріями переконання.
Реклама і маркетинг служать каналами комунікації для інформування, переконання і нагадування споживачам про продукти, послуги та бренди. Тому комунікації в маркетингу і рекламі використовуються для посилення вражень, нагадування споживачам про їхні потреби і переконання їх в ухваленні конкретних рішень.
Розвинені навички комунікації і чудові навички письма — це основи в роботі засобів масової інформації.
Комунікація є основою для кар'єри на державній службі чи в політиці, оскільки які б заслуги не мали представники органів влади, без правильної комунікації з громадськістю, це все не має сенсу.
Спілкування зі студентами будь-якого віку є основою освітньої професії. Без сильних усних і письмових комунікативних навичок навчальний процес зазнає невдачі.
Професіонали в соціальних службах, в тому числі соціальні працівники, консультанти та аналогічні фахівці, повинні бути ефективними комунікаторами і мати чітке розуміння соціального процесу, що сприяє змінам.
Зрозумілі і ефективні комунікації відіграють життєво важливу роль у функціонуванні будь-якої громадської організації, уряду або бізнесу. Вміло побудована комунікаційна стратегія допомагає бізнесу реалізувати свої основні бізнес-завдання.
Фахівці з міжнародних відносин і переговорів розуміють, що глобалізація особливо впливає на рівень взаємодії між різними культурами. В таких умовах уникнути конфліктів і розбіжностей можливо за умови наявності правильно організованої комунікаційної стратегії.
Крім того, комунікаційні навички використовують представники вузьких професійних сфер діяльності. Наприклад, представники правоохоронних органів та структур охорони здоров'я. У цих інституціях теж працюють окремі фахівці, які відповідають за комунікацію з громадськістю та реагування на різні ситуації, що стосуються сфери діяльності цих інституцій.
Якщо ви збираєтеся здобувати вищу освіту у сфері комунікацій, варто враховувати і зворотний бік такої активної і, як часом здається, творчої професії.
Перш за все необхідно розуміти, що комунікаційний менеджер повинен бути завжди в курсі подій не тільки своєї галузі, а й основних новин світу. Це допомагає вибудувати правильну комунікаційну стратегію, яка буде відповідати реаліям життя.
Комунікації — це не завжди вдячні користувачі і підтримка. Точніше такий варіант ліпше виняток з правил. Спеціаліст з комунікацій повинен вміти працювати з негативом. Це особливо важливо в епоху соціальних мереж, коли своє невдоволення будь-який користувач з приводом або без може висловити в два кліка. Тому на ринку праці навіть існують фахівці, які спеціалізуються саме на кризових комунікаціях. Вони відповідають за стратегію дій брендів в кризових ситуаціях.
Беручи до уваги всю цю інформацію, розуміємо, що особливо важливими для фахівця з комунікацій стають його людські риси на навички: рівень емоційності, вміння мислити критично і стратегічно, вміння швидко зосередитися, не звертаючи уваги на інформаційний шум.
Якщо ви хочете вивчати комунікації і не можете визначитися з програмою навчання, звертайтеся в компанію Mudra. Ми допоможемо вам у виборі країни і програми навчання, а також розповімо про особливості вступу та навчання за кордоном. Телефонуйте за тел. (044) 499 115 0 і отримаєте першу безкоштовну консультацію.
Дізнавайтесь про освіту за кордоном українською мовою
Перейти на UA версію сайту?