Що ми знаємо про комунікації?


							Що ми знаємо про комунікації? | Mudra Корисно знати: Вища освіта

Поняття «комунікації» можна сприймати як процес взаємодії між людьми, коли одні люди передають іншим сигнали з певним змістом і емоційним забарвленням. Також ми можемо розуміти цей термін як академічну спеціальність. В такій ситуації комунікація пропонує універсальний набір навичок, що готують випускників до різних професій у багатьох галузях: бізнес, реклама, ЗМІ та зв'язків з громадськістю. На цьому значенні терміна ми і зупинимося.

Важливі вміння для розвитку кар'єри в комунікаціях

  • Міжособистісне спілкування

Працюючи в цій сфері, ви постійно будете взаємодіяти з різними людьми. Уміння знайти підхід до кожного — основа вашого успіху в професії.

  • Публічні виступи

Вчитель, який звертається до групи студентів, або урядовий чиновник, який звертається до виборців — більшість рівнів комунікації залежать від ефективних публічних виступів. У цьому питанні важливо не тільки сам факт, як людина говорить, а й мова її тіла, вміння побудувати успішну стратегію виступу і надати переконливі аргументи.

  • Письменницькі навички

Письмове спілкування є ще одним важливим компонентом ефективної комунікації. Фахівці з комунікацій вчаться організовувати і представляти свої ідеї в письмовій формі, розвиваючи навички, необхідні для успіху в усіх видах письмового спілкування.

  • Розв’язання проблем

Проблеми часто виникають через неефективну комунікацію або непорозуміння. Комунікаційні дослідження вивчають фактори, які можуть призвести до проблем, і створення стратегій їх усунення. Фахівці з комунікацій також вивчають роль інформації у розв'язанні проблем і визначають стратегію боротьби з дезінформацією і непорозумінням.

  • Аналітичне мислення

Оскільки комунікація залежить від інформації, здатність аналізувати різні типи інформації та робити висновки грає важливу роль для професіоналів у сфері комунікацій, які повинні досліджувати вміст повідомлень і способи їх передачі.

Як вибрати університет для вивчення медіа та комунікації за кордоном?

  1. Вибирайте не університет, а навчальну програму. Вивчіть навчальний план, якщо є можливість, поспілкуйтеся зі студентами університету. Це допоможе вам вибрати потужну програму навчання, а не орієнтуватися на престижність університету. У більшості випадків в університетах є сильніші і слабші програми, тому так важливо вибирати не гучні назви, а суть — навчальну програму.
  2. Вивчіть, чи є в університеті можливості пройти під час навчання стажування або поїхати по обміну в іншу країну. Для вас, як для фахівця з комунікації, це відмінний спосіб проявити себе і отримати незабутній досвід.
  3. Дізнайтеся, наскільки розвинені в університеті позакласні активності. Можливо в одному з клубів за інтересами ви зможете проявити свої професійні вміння.

Кар'єрні можливості в комунікаціях в Україні та за кордоном

Ця предметна область дуже масштабна, тому випускники академічних програм зі спеціалізацією в комунікаціях можуть працювати в таких сферах діяльності:

  • Зв'язки з громадськістю

Фахівці зі зв'язків з громадськістю націлені на управління публічним іміджем людини або організації. Отже, вони повинні володіти відмінними усними та письмовими навичками спілкування і теоріями переконання.

  • Маркетинг / реклама

Реклама і маркетинг служать каналами комунікації для інформування, переконання і нагадування споживачам про продукти, послуги та бренди. Тому комунікації в маркетингу і рекламі використовуються для посилення вражень, нагадування споживачам про їхні потреби і переконання їх в ухваленні конкретних рішень.

  • Журналістика / Електронні ЗМІ

Розвинені навички комунікації і чудові навички письма — це основи в роботі засобів масової інформації.

  • Державна служба / Політика

Комунікація є основою для кар'єри на державній службі чи в політиці, оскільки які б заслуги не мали представники органів влади, без правильної комунікації з громадськістю, це все не має сенсу.

  • Освіта

Спілкування зі студентами будь-якого віку є основою освітньої професії. Без сильних усних і письмових комунікативних навичок навчальний процес зазнає невдачі.

  • Соціальні служби

Професіонали в соціальних службах, в тому числі соціальні працівники, консультанти та аналогічні фахівці, повинні бути ефективними комунікаторами і мати чітке розуміння соціального процесу, що сприяє змінам.

  • Бізнес

Зрозумілі і ефективні комунікації відіграють життєво важливу роль у функціонуванні будь-якої громадської організації, уряду або бізнесу. Вміло побудована комунікаційна стратегія допомагає бізнесу реалізувати свої основні бізнес-завдання.

  • Міжнародні відносини та переговори

Фахівці з міжнародних відносин і переговорів розуміють, що глобалізація особливо впливає на рівень взаємодії між різними культурами. В таких умовах уникнути конфліктів і розбіжностей можливо за умови наявності правильно організованої комунікаційної стратегії.

Крім того, комунікаційні навички використовують представники вузьких професійних сфер діяльності. Наприклад, представники правоохоронних органів та структур охорони здоров'я. У цих інституціях теж працюють окремі фахівці, які відповідають за комунікацію з громадськістю та реагування на різні ситуації, що стосуються сфери діяльності цих інституцій.

До чого мають бути готові фахівці з комунікацій?

Якщо ви збираєтеся здобувати вищу освіту у сфері комунікацій, варто враховувати і зворотний бік такої активної і, як часом здається, творчої професії.

Перш за все необхідно розуміти, що комунікаційний менеджер повинен бути завжди в курсі подій не тільки своєї галузі, а й основних новин світу. Це допомагає вибудувати правильну комунікаційну стратегію, яка буде відповідати реаліям життя.

Комунікації — це не завжди вдячні користувачі і підтримка. Точніше такий варіант ліпше виняток з правил. Спеціаліст з комунікацій повинен вміти працювати з негативом. Це особливо важливо в епоху соціальних мереж, коли своє невдоволення будь-який користувач з приводом або без може висловити в два кліка. Тому на ринку праці навіть існують фахівці, які спеціалізуються саме на кризових комунікаціях. Вони відповідають за стратегію дій брендів в кризових ситуаціях.

Беручи до уваги всю цю інформацію, розуміємо, що особливо важливими для фахівця з комунікацій стають його людські риси на навички: рівень емоційності, вміння мислити критично і стратегічно, вміння швидко зосередитися, не звертаючи уваги на інформаційний шум.

Консультація

Якщо ви хочете вивчати комунікації і не можете визначитися з програмою навчання, звертайтеся в компанію Mudra. Ми допоможемо вам у виборі країни і програми навчання, а також розповімо про особливості вступу та навчання за кордоном. Телефонуйте за тел. (044) 499 115 0 і отримаєте першу безкоштовну консультацію.

Підписатися на новини