Технології та освіта: як змінюється навчальний процес в наш час?


							альт Корисно знати: Вища освіта

На тлі розвитку технологій та зміни повсякдення змінюються і вимоги у сфері освіти. Це, зокрема, і стосується системи оцінювання результатів роботи студентів. Раніше освітній процес базувався на принципі «знати більше інформації». Однак час не стоїть на місці і ми живемо в ті дні, коли за 10 секунд і в 2 кліки можливо дізнатися будь-що. Саме тому в рази важливіше, аби нове покоління не бездумно завчало інформацію, а вміло працювати з нею: аналізувати, критично мислити, відділяти важливе тощо. Як реалізувати цю ціль і інтегрувати в повсякденний навчальний процес? Як зацікавити студентів навчанням, коли так багато спокус у вигляді стрічки новин соцмереж? Ці та інші питання хвилюють педагогів в різних куточках світу. Mudra зібрала кілька історій, в яких розповідається про досвід, як вдається змінювати освітній процес іноземним педагогам.

Новий спосіб оцінювання роботи

Ведення блогу стає одним із найпопулярніших способів оцінювання роботи студента у Великобританії. Лектори Единбурзького університету Ніна Морріс та Хейзел Крісті поділилися своїм досвідом у роботі зі студентами-геологами. Суть методу в тому, що студенти ведуть блоги, в яких діляться своїми напрацюваннями. Завдяки цьому підвищується інтерес студентів не лише до окремих тем, а й предметів загалом. Для самих студентів цей метод дає великий вибір з форматів, з якими вони можуть працювати. Графічні малюнки, голосові повідомлення, відео – студенти використовують найрізноманітніші креативні варіанти для демонстрації свого рівня підготовки. Крім того, такий формат роботи виходить за рамки підготовки «сухої роботи». В таких роботах розкривається особистість студента, його захоплення, сфери інтересів і викладачі мають змогу краще пізнати їх.

Також цей спосіб оцінювання результатів роботи також допомагає викладачам економити ресурси: час, простір, матеріали, увагу. Вся інформація про прогрес студентів знаходиться на одному порталі і це дуже зручно для тривалої роботи, коли викладач має відстежувати прогрес учня. А завдяки низці сучасних технологій, можливостям збирати велику кількість даних за допомогою пари кліків, викладачі мають більше часу на індивідуальну роботу з учнями.

Розробка навчальних планів з орієнтацією на потреби учнів

Новітні технології дозволяють об’єднувати над спільними проєктами не лише класи, а навіть школи та університети. Так, наприклад, 14 початкових шкіл в британському місті Черч-Коулі об’єдналися для оцінювання письмових завдань учнів 6 класів за допомогою технології RM Compare. Суть технології полягає в тому, що при перевірці вчителі бачили 2 анонімні частини робіт, які оцінюються за чіткими критеріями. Після цього система використовує алгоритм для інтелектуального вибору та порівняння робіт схожого рівня. Завдяки цьому викладачі мають змогу бачити, якою є дійсно хороша письмова робота, що відповідає всім критеріям. Перевага такого методу в тому, що звіт підготовлений не лише на основі кількох десятків робіт з 1 школи, а на основі понад 400 робіт. Ці дані дозволяють скорегувати плани уроків відповідно до потреб учнів та приділяти більше уваги проблемним питанням.

Боротьба з плагіатом

На рівні університетів поширена проблема, коли замість самостійної роботи над завданням студенти платять стороннім людям і купують в них дослідні роботи, реферати, есе тощо. Для боротьби з цією проблемою, крім поширення ідей академічної чесності, у британських університетах активно працюють зі службою виявлення плагіату Turnitin. Завдяки використанню штучного інтелекту, здобутки у виявленні плагіату лише підвищуються.

Таким чином, ми бачимо, що поєднання здобутків технологічного прогресу з готовністю відходити від традиційних методів роботи, дарує і студентам, і викладачам нові можливості для розвитку та гармонійної співпраці.

Попередня новина

4 зміни, що вплинули на освіту Корисно знати: Вища освіта
4 зміни, що вплинули на освіту

Наступна новина

Що ми знаємо про IELTS? Корисно знати: Вища освіта
Що ми знаємо про IELTS?
Підписатися на новини