На тлі розвитку технологій та зміни повсякдення змінюються і вимоги у сфері освіти. Це, зокрема, і стосується системи оцінювання результатів роботи студентів. Раніше освітній процес базувався на принципі «знати більше інформації». Однак час не стоїть на місці і ми живемо в ті дні, коли за 10 секунд і в 2 кліки можливо дізнатися будь-що. Саме тому в рази важливіше, аби нове покоління не бездумно завчало інформацію, а вміло працювати з нею: аналізувати, критично мислити, відділяти важливе тощо. Як реалізувати цю ціль і інтегрувати в повсякденний навчальний процес? Як зацікавити студентів навчанням, коли так багато спокус у вигляді стрічки новин соцмереж? Ці та інші питання хвилюють педагогів в різних куточках світу. Mudra зібрала кілька історій, в яких розповідається про досвід, як вдається змінювати освітній процес іноземним педагогам.
Ведення блогу стає одним із найпопулярніших способів оцінювання роботи студента у Великобританії. Лектори Единбурзького університету Ніна Морріс та Хейзел Крісті поділилися своїм досвідом у роботі зі студентами-геологами. Суть методу в тому, що студенти ведуть блоги, в яких діляться своїми напрацюваннями. Завдяки цьому підвищується інтерес студентів не лише до окремих тем, а й предметів загалом. Для самих студентів цей метод дає великий вибір з форматів, з якими вони можуть працювати. Графічні малюнки, голосові повідомлення, відео – студенти використовують найрізноманітніші креативні варіанти для демонстрації свого рівня підготовки. Крім того, такий формат роботи виходить за рамки підготовки «сухої роботи». В таких роботах розкривається особистість студента, його захоплення, сфери інтересів і викладачі мають змогу краще пізнати їх.
Також цей спосіб оцінювання результатів роботи також допомагає викладачам економити ресурси: час, простір, матеріали, увагу. Вся інформація про прогрес студентів знаходиться на одному порталі і це дуже зручно для тривалої роботи, коли викладач має відстежувати прогрес учня. А завдяки низці сучасних технологій, можливостям збирати велику кількість даних за допомогою пари кліків, викладачі мають більше часу на індивідуальну роботу з учнями.
Новітні технології дозволяють об’єднувати над спільними проєктами не лише класи, а навіть школи та університети. Так, наприклад, 14 початкових шкіл в британському місті Черч-Коулі об’єдналися для оцінювання письмових завдань учнів 6 класів за допомогою технології RM Compare. Суть технології полягає в тому, що при перевірці вчителі бачили 2 анонімні частини робіт, які оцінюються за чіткими критеріями. Після цього система використовує алгоритм для інтелектуального вибору та порівняння робіт схожого рівня. Завдяки цьому викладачі мають змогу бачити, якою є дійсно хороша письмова робота, що відповідає всім критеріям. Перевага такого методу в тому, що звіт підготовлений не лише на основі кількох десятків робіт з 1 школи, а на основі понад 400 робіт. Ці дані дозволяють скорегувати плани уроків відповідно до потреб учнів та приділяти більше уваги проблемним питанням.
На рівні університетів поширена проблема, коли замість самостійної роботи над завданням студенти платять стороннім людям і купують в них дослідні роботи, реферати, есе тощо. Для боротьби з цією проблемою, крім поширення ідей академічної чесності, у британських університетах активно працюють зі службою виявлення плагіату Turnitin. Завдяки використанню штучного інтелекту, здобутки у виявленні плагіату лише підвищуються.
Таким чином, ми бачимо, що поєднання здобутків технологічного прогресу з готовністю відходити від традиційних методів роботи, дарує і студентам, і викладачам нові можливості для розвитку та гармонійної співпраці.
Дізнавайтесь про освіту за кордоном українською мовою
Перейти на UA версію сайту?