Ми живемо в мінливому світі, де швидкість змін та поширення інформації конкурують зі швидкістю новітніх літаків. Просто знати якусь інформацію вже не має сенсу, адже в наш час всі енциклопедії світу всіма мовами світу можна вмістити в смартфон з підключеним інтернетом. Натомість куди важливіше вміти аналізувати, протиставляти цю інформацію та критично мислити. Всі ці зміни активно впливають на ринок праці. І хоча в сучасних резюме подекуди ще зустрічаєш в графі особливих вмінь та навичок «активний користувач ПК, працюю з програмами Microsoft Office», однак варто визнати, що це те, що апріорі треба вміти робити, якщо ви живете у 21 сторіччі.
1. Вміння розв'язувати проблеми комплексно, визначаючи не лише їхні наслідки, а й причини. Тобто здатність бачити не лише очевидне.
2. Критичне мислення.
3. Розвиток креативності, навіть якщо ви фахівець, як вам здається, найнекреативнішої професії у світі, адже креативність – це в першу чергу про можливість бачити те, чого ще немає.
4. Вміння керувати талантами людей – важлива навичка для лідерів, які вміють бачити особисті таланти кожної людини, визначаючи в такий спосіб підхід в роботі з нею, аби вона працювала якомога ефективніше та продуктивніше.
5. Вміння працювати з людьми.
6. Емоційний інтелект – вміння розуміти й контролювати власні емоції та емоції інших людей.
7. Вміння формувати власну думку та ухвалювати власні самостійні й відповідальні рішення.
8. Орієнтація в роботі на потреби клієнта.
9. Вміння вести переговори.
10. Гнучкість розуму як здатність перемикатися між різними думками та бути відкритим до змін.
11. Вміння вчитися все життя, а не лише в школі та в університеті.
Якщо взяти до уваги всі необхідні навички майбутнього й зіставити їх з тенденціями розвитку новітніх технологій, можна виділити такі високооплачувані актуальні сфери діяльності:
Перевага навчання за кордоном в тому, що тамтешні заклади вищої освіти більше орієнтуються на тенденції розвитку міжнародного ринку праці та тісно співпрацюють не лише з міжнародними компаніями, а й з місцевим бізнесом. Часто представників бізнесу залучають до участі в спеціалізованих опитуваннях, на основі яких складаються навчальні програми з урахуванням, які навички та вміння потрібні представникам конкретних професій. Для бізнесу це вигідно, бо вони в такий спосіб інвестують в своє ж майбутнє, університети завдяки цьому дають реально корисні та потрібні знання, а студенти точно можуть бути впевнені, що не залишаться без роботи після навчання в іноземному університеті або коледжі.
Ми живемо в часи, коли роботодавці цінують не сам диплом, а досвід роботи та вміння й навички потенційних співробітників. Завдання сучасних закладів вищої освіти – бути тим осередком, де студенти отримають такі необхідні знання і вміння й сприятимуть тому, аби студенти отримали перший досвід роботи на стажуваннях ще під час навчання.
Дізнавайтесь про освіту за кордоном українською мовою
Перейти на UA версію сайту?