Чому міжнародні студенти обирають навчання в Китаї?


							альт Корисно знати: Вища освіта

Хочемо поділитися з вами актуальною інформацією, яку ми отримали від найбільшого освітнього форуму ICEF.

Збільшення потоку іноземних студентів було прийнято за стратегію зміцнення м'якої сили Китаю. Це, поряд з величезними інвестиціями у розширення і зміцнення системи вищої освіти Китаю, допомагає пояснити, чому кількість іноземних студентів в Китаї так швидко зросла за останні пару десятиліть.

У 1995 році в Китаї навчалося менше 37 тисяч іноземних студентів. За підсумками минулого року ця кількість зросла більш ніж на 1200% до майже 490 000 іноземних студентів, які відвідують китайські вищи навчальні заклади та школи. Ця кількість дозволила зайняти Китаю п’яте місце за кількістю іноземних студентів після США, Великобританії, Австралії та Канади - і бути далеко попереду інших традиційних напрямків, таких як Німеччина та Франція. Майже шість з десяти іноземних студентів у Китаї – це студенти з інших азіатських країн, проте перелік країн та відсотки постійно змінюються.

У своїй останній статті "Виникнення регіонального освітнього центру: підґрунтя вибору Китаю як місця навчання", автори досліджують фактори, що обумовлюють цей різкий ріст, і висвітлюють результати нещодавнього опитування іноземних студентів Китаю. Їхні спостереження відображають відповіді приблизно 1700 опитаних респондентів, які були доповнені 30 глибинними інтерв'ю з іноземними студентами.

Автори зазначають, що опитані респонденти приділяли найбільшу увагу освітнім факторам у формуванні свого рішення про навчання в Китаї, зокрема, якості та міжнародного визнання китайської вищої освіти.  Китай успішно підвищив якість ряду університетів першого рівня і, таким чином, підвищив інституційну репутацію в регіоні. Крім того, інтерв'ю свідчать, що китайські університети пом'якшують політику зарахування в китайські університети іноземних студентів. Це також є ще одним важливим фактором, який привертає все більше й більше студентів. В цілому, політика зарахування в університети для китайських та іноземних студентів відрізняється. Тільки провідні університети мають вступні іспити для іноземних студентів, а прийом іноземних студентів - не такий суворий та селективний процес, як для китайських студентів.

Після доступу до якісної вищої освіти респонденти опитування також відзначали важливість економічних факторів при прийнятті рішень. Є два основних аспекти цього. Перший - доступність китайської вищої освіти, у тому числі збільшення кількості стипендіальних та грантових програм, що підтримуються державою. Другий -  стабільний економічний розвиток та вплив Китаю. Як зазначають автори дослідження: "Амбіційний план Китаю щодо залучення іноземних студентів пов'язаний з його економічним бумом та його активним зв’язком з двосторонніми та багатосторонніми торговими відносинами та бізнесом в останні роки. Багато хто зазначив, що чим вище економічна та політична позиція країни у світовій системі, тим більше централізована вона у міжнародній мережі обміну студентами. Коротше кажучи: Зростаюча економічна вага Китаю в світі стала важливою рушійною силою, що притягує іноземних студентів навчатися в Китаї".

Не існує кращої ілюстрації цих відносин, ніж зв'язок між потоками студентів до Китаю з країн, які активно беруть участь у масовому розвитку Китаю "Один пояс, один шлях" та іноземних інвестицій. Цю стратегію підтримує інвестиційний фонд у розмірі 50 мільярдів доларів, орієнтований на нові проекти та партнерські зв'язки у рамках традиційних торгових відносин на Шовковому шляху в Азії, Європі та Африці. "Один пояс, один шлях"є потужним важелем для зміцнення комерційних та академічних зв'язків, у тому числі наборі персоналу.

Автори роблять висновок, що це поєднання освітніх та економічних факторів є справжнім фактором постійного зростання кількості іноземних студентів в Китаї, тоді як культурні та соціальні мотиви відіграють порівняно меншу роль.

Існують також відмінності в мотивації між студентами з розвинутих країн та країн, що розвиваються, додають автори. Студенти з деяких країн, що розвиваються, більше зацікавлені в підвищенні можливостей для роботи, покращуючи китайські мовні навички, ніж їхні колеги з розвинутих країн.

Підписатися на новини