Вивчаємо маркетинг і комунікації в Європі: чому, за скільки і де?


							альт Корисно знати: Вища освіта

5 причин вивчати маркетинг і комунікації за кордоном

1. Якщо ви зацікавлені отримати максимум від навчання за кордоном в сфері комунікацій або маркетингу, ВНЗ Європи це ваш шанс реалізувати цей план. Нетворкінг, розширення професійних зв'язків і пошук корисних для кар'єри знайомств – це перевага, якщо ви націлені на міжнародний ринок праці.

2. В європейських університетах навчаються представники з різних країн світу. Для вас, як для майбутнього маркетолога або піарника, це відмінне оточення, де ви покращите свої комунікаційні навички. Спілкування з людьми, які представляють різні культури, відрізняються темпераментом і характером в новому для вас середовищі – це непрості, але дуже ефективні умови для покращення вміння спілкуватися і знаходити підхід до різних людей.

3. Працюючи маркетологом або в комунікаціях, ви будете зустрічатися з різними завданнями і людьми. Навчання в Європі дарує вам шанс побачити світ і розширити кругозір. Розвинуте транспортне сполучення між країнами дозволяє студентам суміщати навчання і подорожі. А завдяки партнерським відносинам університетів Європи з бізнесом та закладами вищої освіти Азії і США студенти їздять туди по обміну і на стажування.

4. Досвід не тільки навчання за кордоном, але і проживання в іншій країні, привертає увагу рекрутерів, коли вони шукають нових співробітників. Такий досвід характеризує вас як людину, яка не мислить стереотипами та має цікавий багаж навичок. Крім того, під час навчання в Європі, ви покращуєте знання іноземної мови, проходите стажування і можете похвалитися досвідом роботи за кордоном. А це дуже цінується роботодавцями.

5. Навчання в сфері маркетингу або комунікацій за кордоном відрізняється тим, що в Європі і США акцент роблять навіть не на сучасні тренди, а на майбутнє. Те, що можливо будуть вивчати завтра в Україні, вже вчора вчили в кращих європейських університетах. Завдяки лекціям відомих маркетологів в університеті, студенти вивчають маркетинг, яка не відірваний від реального ринку.

Умови вступу на бакалаврську програму в Європі

Умови вступу в різних країнах і університетах відрізняються. Спочатку варто визначитися з країною навчання, університетом і уважно вивчити особливості національної системи освіти і правила вступу. Так, наприклад, в деяких країнах Європи (Великобританії, Німеччини) український випускник не може вступити одразу після школи до місцевого університету. Спочатку він повинен пройти підготовку за спеціальною програмою в коледжі. Тривалість навчання за такою програмою – 1-2 роки в залежності від країни. Це варто враховувати, формуючи бюджет.

Крім того, студент повинен підтвердити свої знання іноземної мови, яка буде основною під час навчання. Для цього достатньо надати стандартизований сертифікат. Підготуватися до складання іспиту на рівень знання мови можна як за кордоном, так і в Україні в офіційних сертифікованих мовних школах.

Якщо ви вступаєте туди, де не потрібно вчитися на підготовчій програмі, (наприклад, в Чехії), то досить буде перекладу та адаптації шкільного атестата.

Рідше від студентів вимагають рекомендації або резюме, це більше стосується тих, хто вступає на магістратуру.

Вартість навчання в маркетингу і рекламі за кордоном

Рік навчання в Великобританії вам обійдеться від 14 тисяч євро, в Німеччині та Нідерландах – від 8 тисяч євро, в Чехії – від 2 тисяч євро.

Вартість навчання залежить від ряду факторів, кожен з яких варто розглянути окремо:

1) Країна, де ви плануєте вчитися

Існують загальні тенденції, які формують вартість освіти за кордоном. Наприклад, навчання в Швейцарії точно обійдеться вам кілька разів дорожче, ніж в тій же Чехії.

2) Мова навчання

Європейські університети роблять все, щоб освіта за кордоном для іноземних студентів ставала більш доступною. І розробка англомовних програм навчання – це один із проявів, як навчання в тій же Німеччині чи Франції стає доступнішим для іноземних студентів. Але це відповідно відбивається і на вартості освіти. Найчастіше навчання на англомовних програмах в країнах, де англійська не є державною мовою, дорожче. Деякі європейські державні університети пропонують вчитися на програмах з державною мовою навчання безкоштовно. Така тенденція популярна серед німецьких державних університетів, де студенти навчаються безкоштовно і оплачують тільки семестрові збори в розмірі 300-400 євро. Також студенти, які знають на високому рівні чеську мову, можуть претендувати на бюджетне місце в місцевому університеті на одному рівні з чехами.

3) Престижність університету

Тут, здається, що все просто. Але іноді варто звертати увагу не на престиж університету, а на деталі. Поширені ситуації, коли в менш відомому університеті більш розвинені зв'язки з бізнесом і кращий навчальний план. Тому варто провести детальний аналіз університетів і навчальних програм. Що важливо врахувати в цьому аналізі, розповімо нижче.

Що варто враховувати, обираючи університет для вивчення маркетингу, реклами або зв'язків з громадськістю?

1. Вивчіть і порівняйте навчальні плани програм різних університетів.

2. Зверніть увагу на тривалість стажування і чи передбачена воно навчальним планом.

3. Ознайомтеся з переліком партнерів університету з бізнесу і дізнайтеся, чи проходять студенти в цих компаніях стажування.

4. Дізнайтеся, які варіанти проживання пропонує університет. Якщо мова йде про студентську резиденцію, уточніть скільки студенти живуть в резиденції. Часто іноземні університети пріоритетне місце поселення надають студентам-першокурсникам, а вже з другого року навчання студенти змушені шукати інші варіанти житла.

5. Якщо в університету немає власної студентської резиденції, дізнайтеся чи має він партнерські відносини з місцевими компаніями, які займаються поселенням студентів. Багато університетів, які популярні серед іноземних студентів, співпрацюють з такими місцевими компаніями і забезпечують студентів житлом за вигідною ціною. Також важливо уточнити наскільки активно допомагає адміністрація закладу в пошуках житла. У багатьох університетах, де немає свого житла для студентів, є центри консультантів. Вони допомагають не тільки в пошуках житла за вимогами і фінансовим можливостям студента, а й знайомлять студентів між собою, щоб вони знаходили сусідів, з якими дешевше орендувати житло.

6. Університет або коледж – це не просто місце, де ви відвідуєте лекції і складаєте іспити. Це нова спільнота, до якої ви долучитеся. Тому так важливо дізнатися, чим живе ця спільнота, адже наше оточення впливає на нас, на наші звички і навіть на наш тип мислення. Можливо в обраному університеті розвинений якийсь вид спорту і університетська команда ось вже який рік перемагає на всіх змаганнях? Або студенти активно залучені в дослідницьку роботу на базі університету? Вивчіть інформацію про те, які варіанти позанавчальних активностей є в університеті, якими видами спорту займаються студенти, чи розвинена дослідницька діяльність, якщо це дійсно важливо для вас.

7. Які у вас плани після університету? Деякі студенти обирають навчання за кордоном через бажання залишитися жити в майбутньому в іншій країні. Якщо ви теж мажте такі плани, то варто врахувати особливості законодавства країни, університет в якій ви обрали. Деякі європейські країни (Ірландія, Чехія, Нідерланди) дають іноземним студентам після випуску дозвіл на працевлаштування в країні на 1-2 роки. Інші країни, як та ж Великобританія, навпаки суворі в цьому питанні і тому отримати британський дозвіл на працевлаштування складно.

Обрати факультет маркетингу в університеті в Німеччині або вивчати комунікації в бізнес-школі в Швейцарії – вирішувати завжди вам. Пам'ятайте, що навчання за кордоном дає хороші умови для реалізації ваших планів. Але найголовнішими ресурсами, щоб задумане стало реальністю, завжди будуть ваша працьовитість і віра в свої сили.

Підписатися на новини